Heres some pictures of my computer desktop

TheOneKilla

C7 OFFICER
Minecraft Builders
Dec 31, 1969
185
0
26
28
Seattle, Washington
Points
0
#1
My Computer Build:
Intel E8400 @ 4.4ghz
4GB A-DATA Ram
EVGA 9800GTX
Logitech G9 Mouse
Saitek Eclipse II Keyboard
Creative Xfi XtremeMusic SoundCard
Audio Technica ATH-A700 Headphones
XClio A380 Super Tower Case
XClio GreatPower PSU
1920x1080 / 1440x900 Resolutions

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 

CoZmicShReddeR

Staff member
C7 Commander
Minecraft Builders
Top Poster Of Month
Feb 25, 2003
2,412
2
308
51
United States
www.cozworld.com
Points
0
Profile Music
Steam
76561197964249488
#2
Wow looks like something from "Back to the Future!" Movie!

I like it!

I have the same mouse and my son has the same keyboard...

Really nice set up!

I like that tower and the CPU cooler!
 
Thread Starter
Thread Starter
TheOneKilla

TheOneKilla

C7 OFFICER
Minecraft Builders
Dec 31, 1969
185
0
26
28
Seattle, Washington
Points
0
#3
Yeah I'm debating on whether I should upgrade my PC or buy a pretty overkill subwoofer.
I want to build my own sub/box, but I don't know anyone personally who's good at woodworking ^_^
... So I'll probably just waste it on a better GPU or something - like I always do. ?:lol:
 

CoZmicShReddeR

Staff member
C7 Commander
Minecraft Builders
Top Poster Of Month
Feb 25, 2003
2,412
2
308
51
United States
www.cozworld.com
Points
0
Profile Music
Steam
76561197964249488
#4
sub boxes are usually made out of fiberboard because it absorbs sound better then plan wood!

I made a huge one years ago when I was in band it really pumped out the bass!

Fiberboard is really cheap too... Its heavy but if you want suppior sound you nead something heavy that will be able to transmit the bass better!

Cutting fiberboard is easy with a jigsaw and jigsaws are really cheap! I use a Black and Decker handheld Jigsaw works great for small or large projects and like I said they are cheap like $29 or less unless you prefer to spend lots for a industrial! Plus with a Jigsaw you can do better casemods later on...
 

Einhander

C7 LEADER
Minecraft Builders
Steam Users
Jan 3, 2007
401
4
18
PA, US.
www.cozworld.com
Points
0
#5
Dude why are you spending your money on that and not the ladies?
 
Dec 31, 1969
23
0
3
24
USA California Bakersfield
Points
0
#6
Yay! My new free computer, thank you so much, get my mail adress info at my email twoseven5six.@MINE!.com



P.S. Nice computer.
 
Thread Starter
Thread Starter
TheOneKilla

TheOneKilla

C7 OFFICER
Minecraft Builders
Dec 31, 1969
185
0
26
28
Seattle, Washington
Points
0
#7
Cozman.. do you really think that its a good Idea for me to try to do it myself? I mean, I have hardly any experience with that kind of stuff.

I've asked some audio forums and they've told me exactly what to buy and everything, its just the part of having to cut all these pieces exactly right and putting it all together that I am scared of the most. I have all the equipment I need and I guess I could get my grandpa to help me out - but hes nearly always busy with something.
 
Apr 4, 2009
5
0
1
Edmonton, Alberta, Canada
Points
0
#8
haha, I've made a subwoofer, i made it out of solid steel, it was awesome, but it made a sound that i didn't like, so I trashed it. for the PC, I'm using one that I made myself (no pic tho) it uses a refrigerant cooling system I made, t'was hell to put together but it doesn't melt my tera-byte drive so all's good. grats on yours tho.
 

Deathshot

New Member
Apr 29, 2009
9
0
1
NYC
Points
0
#9
Your computer looks awesome! and nice spec too. The only shiny blue light is my cpu fan lol.
 
Apr 29, 2009
8
0
1
NEW YORK
Points
0
#10
wow..... that thing looks like sum kinda jet turbine or sumthing. :) it looks heavy. i dunno if i like the case.. tho.... but w/e good job making it. :)
 
Thread Starter
Thread Starter
TheOneKilla

TheOneKilla

C7 OFFICER
Minecraft Builders
Dec 31, 1969
185
0
26
28
Seattle, Washington
Points
0
#13
Actually, its around $2300.
I was actually curious as to how much I've spent. So I took time out to actually figure it out ^_^'
And yes.. i did remember all of this off the top of my head.

Parts:
$130 A380 Super Tower Case
$150 Nvidia 9800GTX
$200 Intel E8400 @ 4ghz
$70 A-DATA 4GB Ram
$80 250GB Seagate Harddrive
$80 250GB Hitachi Harddrive
$100 Gigabyte DS3L Rev2.0
$100 XClio Powersupply
$60 Zalman heatsink
$100 Creative XFI Sound Card
$20 Sony DVDDrive
$20 LiteON DVDDrive

Peripherals:
$80 Saitek Eclipse II
$100 Logitech G9 mouse
$120 Creative Itrigue Speakers
$350 A2-300 Subwoofer
$200 Dell 1080P Widescreen
$150 Westinghouse 1440x900 Widescreen
$180 AudioTechnica ATH-A700 Headphones

Knowing that your expensive computer became outdated 3 seconds after you put it together: Priceless
 
May 26, 2009
45
0
6
Ontario
Points
0
#14
Oh damn man. Those are some good part's there =). But what about the CPU?
 
Thread Starter
Thread Starter
TheOneKilla

TheOneKilla

C7 OFFICER
Minecraft Builders
Dec 31, 1969
185
0
26
28
Seattle, Washington
Points
0
#15
HappyCamper";p="15937 said:
Oh damn man. Those are some good part's there =). But what about the CPU?
Intel E8400 is the CPU

Its default clock is at 3ghz, but I have it overclocked usually to around 4.1-4.4ghz.
Depends how hot it is outside ^_^
 
May 26, 2009
45
0
6
Ontario
Points
0
#16
Oh that's the CPU lol. Overclocked to 4.1 Ghz? Oh damn. But i have to ask how do you overclock... a CPU..
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)